Het huwelijk is een verbond voor het leven. Van de huwelijkspartners wordt trouw gevraagd: je kunt niet zomaar van elkaar af omdat je de ander serieus neemt. In het huwelijk van hun ouders krijgen kinderen een levende illustratie van het belang van deze trouw. Voor hun vorming is dat van groot belang. Echtscheiding is daarom voor ouders en kinderen een pijnlijke zaak.
Het beeld van de huwelijken in Nederland is geen onverdeeld rooskleurig plaatje. Al jaren ligt het percentage van de huwelijken die worden ontbonden boven de dertig procent. Naast de pijn en het verdriet die dit veroorzaakt, lijden vooral de kinderen onder een echtscheiding. Kinderen scheiden nooit; zij houden hun ouders het liefst bij elkaar. Bij problemen in de persoonlijke ontwikkeling speelt echtscheiding van ouders vaak een pijnlijk belangrijke rol. Echtscheiding dient daarom zoveel mogelijk voorkomen te worden. Gods gebod ‘Gij zult niet echtbreken’ is geen dwangbuis, maar een oproep tot trouw. Het is een opgave om ook als het tegenzit en het leven anders loopt dan verwacht, tóch het uiterste te proberen om samen verder te gaan.
>NEEEEE WAAROM ACCEPTEER JE DE DINGEN DIE IK JE AANBIEDT MAAR WEIGER JE DE DINGEN DIE IK INDIRECT VAN JE VERLANG MAAR NIET EXPLICIET ALS VOORWAARDE STEL NEEEEEEE
Ik was net op zoek naar een vriendin en dit kan ik er ook niet bij hebben.
Oliver Lee
zul je toch nooit vinden
Luke Cox
maar de westerse normen van vrijheid en tolerantie dan?
Chase Flores
Allemaal een blanke leugen.
Het recht van de sterkste geldt alleen.
Dylan Rodriguez
MAAR IK VERDIEN VERDIEN EEN VD IK VERDIEN NU EEN VD
Blake Bennett
bestaan al lang niet meer we zijn al decennia lang een samenleving waarbij alles draait om muh gelijkheid. maar gelijkheid en een eerlijk verdeelde vriendinntjes markt past daar blijkbaar niet bij volgens de feministische hoeren
Ayden Peterson
>heh, wij zijn voor vrijheid in tegenstelling tot de barbaarse bruine hordes >ugh, NEE, je mag niet DAT doen!
Dominic Mitchell
>wat kan mij het schelen dat chad en jamal 99% van de vriendinetjes markt in handen heeft? ik heb tenminste de vrijheid om incel te zijn en dat is belangrijker
Als je het nou gewoon taboe maakt om seks buiten het huwelijk te hebben wordt het probleem opgelost. Also een meisje dan kecherij doet blijft ze over als een femcel.
Luis Bell
alle meisjes zijn kechs maagdelijkheid of huwelijk staat daar los van
de vrouw is zondig en hitsig en kan niet klaarkomen en handelt daarom met de duivel voor een orgasme en zo komt corona de wereld in
Tyler Howard
Zeg dan tenminste dat je gewoon helemaal niet voor vrijheid ben. Want mensen gaan toch gewoon doen wat ze leuk vinden als ze echt vrij zijn. Overigens overdrijven is ook een vak voor jou...
Jose Torres
>als we niet rond mogen lopen met een FN-FAL op straat terwijl we crack doen en kindjes seksen is de samenleving niet echt vrij