Välkommen in svenskar och andra nordbor om det önskas diskussion.
Tänkte bara att vi öppnar med lite åsikter kring detta och hur läget verkar vara på era orter. Är ni väl förberedda? Spända? Eller skrattar ni åt hela situationen?
Befinner mig centralt i Halland på utkanten av städer så här är det ju relativt lugnt men folk reagerar olika, allt från panikhandel (såg ett par köpa 4-5 matkassar 15 min innan stängning vid min närmaste hemköp) till folk som drar runt och skrattar i matbutikerna och köper typ bara 1 eller 2 produkter. Själv är jag "något förberedd" men fyller sakta men säkert på med mer, lite oroad över Sveriges ekonomiska framtid och ifall vi står inför en domino-effekt som bara just påbörjat men det finns ju sjukt många faktorer som kommer spela roll de närmaste veckorna/månaderna. Väntar i stort sätt på att det blir värre för att gå full post-modernt samhälle och börja nätverka med de få grannar och polare jag har här ute (men ärligt talat så har vi ju så sjukt mycket odling här ute att det skulle förvåna mig med matbrist, tänker mer på resten av landet samt konsekvenserna av hur vårt land är uppbyggt).
För att sammanfatta, oroad men inte panikartad. Hur tycker ni? Hur ser det ut där ni bor?
fitt helvete svetsar horan stängde min högskola ska jag sitta hemma o plugga nu?
Owen Nguyen
I am currently dying from corona atm, goodbye sweden norge is RIP
Joshua Fisher
nej men bögarna stänger ju gränser, jobb skoler och allt vad är fel på folk
Nathaniel Cook
corona is fake
Brandon Walker
fullt med toapapper i min lokala mataffär idag läget är under kontroll
John Wright
mitt jobb är öppet som vanligt
Brandon Torres
lykos dig antar jag
Bentley Lewis
Based!
Matthew Watson
Speak English for fucks sake you snownigger
Benjamin Wright
Tycker att coronaskräcken är lite väl överdriven, men tackar inte nej till att studera hemma. Frågan är ju hur det kommer att bli med studenten.
Andrew Ortiz
Hur ska du annars få faktabaserad opartiska nyheter Sven?
Lär dig svetsa ihop folks dörrar, kan komma till användning
Can we have your natural resources then?
Jaxson Hall
Jobbar med leveranser. Kan ni sluta beställa så jävla mycket eller? Kommer hosta på alla paket.
Easton Allen
Ja, plugga hemma, är väll inte så bängligt?
Nicholas Thomas
lycka till bröder, kom ihåg att använda gummi när du put penis in ass
Grayson Young
Den riktiga stormer kommer om en vecka eller så.
Håll era politiker ansvariga.
Nathaniel Brown
I dessa tider gör du ett mycket viktigt yrke, tänk så
Wyatt Morales
Look it speaks
Jo själva viruset är jag nog inte super rädd för men är lite orolig över ekonomin, flickvännen jobbar inom restaurang så de hade krismöte idag, hennes timmar lär ju gå ner likväl som annat folk i andra branscher
Cameron Davis
Learn another language you useless fuck
Luis Moore
Är ni redo att hjälpa till lokalt eller tänker ni bara sitta hemma runka om om bajset träffar fläckten?
Bor på västkusten, rätt lugnt här. I fredags vart det lite kaos i mataffären (många läbsade hyllor, inget skithuspapper) men nu tycks ordningen återställd.
Precis, låt dem inte lägga skulden på någon jävla myndighetsman
Mason Watson
This is what happens when you put milk in your tea.
Jonathan Peterson
Kanske det. Känner rent spontant att man borde få mer betalt då man utsätter sig själv för risk. Jag öppnar dörrar, åker hiss och allt möjligt hela dagen i både bostadshus och industriområden. Det går liksom inte att komma undan att röra handtag och knappar och liknande.
Angel Baker
Fan ska jag hjälpa till lokalt för?
Jackson Gomez
Man för väl hoppas att det där krispaketet dem snodde ihop håller företagen vid liv så folk kan få sin lön.
Själv är jag inte oroad då jag redan lever på statens bekostnad som en sann svensk.
William Ramirez
>3kg ris >1kg pasta >2kg falukorv >1kg konservfisk >2kg proteinpulver
Jag gjorde det åt dig och kom fram till 22080 kCal. Detta exklusive proteinpulvret, det gick inte att räkna med. Så det borde väl räcka dig ca 10 dagar utan att du går hungrig. Köp till lite multivitamin eller något
No
Lincoln Martin
Varför inte? gamelgrannen kanske behöver hjälp med att handla eller något
Asher James
Hoid da goschn, Oida.
Dominic Cox
Gammelgrannen har arbetat hela sitt liv för att byta ut befolkningen, hoppas han dör
Thomas Bennett
Corona is a blessing for Europe. Swedish and British politicians are doing the right ting by letting the virus run through the population. Corona will somewhat naturally thin out the aging white population to make room for all the new Doctors, Scientists and Engineers we imported. The costs of keeping the pensioners were simply too high, and this catalyst on the demographic replacement will help keeping Brüssels the stable political fortress all Europeans require.
Elijah Stewart
det ska inte hända nånting mannen
Aiden Davis
Jobbar hemifrån sen länge. Lugna puckar här förutom grannen som jag hör hosta ute i hallen..
Beställer hem mat etc till dörren sen länge också men nu vet jag inte, vågar jag?
Luke Parker
Då förstår jag
Adrian Sullivan
Jag hör militärflygplan över mig i snitt var femte minut, så det är helt klart saker på gång.
Jason Jenkins
>hur läget verkar vara på era orter. Spänt och nervöst. Det är en småstad i Värmland och det finns iaf spridd anekdotal spridning i stan. Jag känner två med en nivå av separation från mig själv som har varit sjuka i något jävligt likt Corona. Själv har jag varit i själv-isolering med enbart två ICA räder sen tre veckor tillbaka. Började följa /cvg/'s rapportering om det hela i början av Februari. >Är ni väl förberedda? Jajamen. >Spända? Jag har släkt i riskzonen, så som fan. Mitt boomerförakt är tämligen lågt när det gäller mitt eget kött och blod.
Jobbar som butikschef I mataffär. Kunder är helt vansinniga, aldrig varit med om något liknande. Personalen passar på att vara sjuka hela tiden nu när karensdagen är borttagen, och kommer tillbaka ett par dar senare, "nä det var inte så allvarligt", kedjan är i full on panikläge och försöker tälja så mycket guld det bara går.
Men det absolut värsta i hela situationen är alla medelålders och gamla människor som vill nervöst skämta om bunkring samtidigt som dom själv köper 4 paket mjöl "för alla andra gör det, hehe" . Konstigt också att dom vänder sig till butikspersonalen för stöd och att bli nerlugnade.
Jayden Campbell
Does no-one in Sweden see a problem in your government wanting everyone to get infected as fast as possible. Except Stockholm. Stockholm, is to take all precautions against spread. >work from home >new rules on public transportation Stockholm only, every-one else, hurry up and get infected.
Nicholas Fisher
Läkare i familjen berättade att än så länge har man hanterat det okej på regional nivå och att vi har en av svergies bästa smittskyddsavdelning, om detta stämmer eller inte får vi väll se, vi är ju iallafall rätt glest befolkade. youtube.com/watch?v=kXPPMYyJl-g
Hunter Foster
Gamla människor har ju faktiskt skäl till oro, alla yngre som panikar över detta är totalt programmerade. Jag gillar att vi släppt in okända människor på löpande band i årtionden och terrorattacker runt om hela Europa, men NU finns det skäl till oro. Man vill ju nästan hoppas på att hela landet snart hostar ihjäl sig.
Michael Richardson
thanks m8
Cooper Wood
Alltså det där argumentet är sämst -- leker du korkad eller är du korkad? Influensa drabbar fler personer, influensa skapar inte permanenta skador på dina lungor, influensa gör inte män sterila.
Nej, säger inte att det kanske är DET VÄRSTA SOM HÄNT med Corona, men det är otroligt tidigt för att säga något om det eller ens jämföra med influensa.
Jeremiah Green
Ganska tomt i Stockholm, väldigt få i centralen osv. Mer irriterande är alla panikslagna normalbögar som köper upp allt speciellt på online mathandel.
Vafan orkar inte gå ut och handla.
Camden Fisher
A ton of people do Olav. The virus is doing a fantastic job in highlighting the absolute bullshit the Swedish State shovels on a daily basis and it's making all the problems and flaws in this sham of a country practically impossible to ignore.
Jag tror fan vi har språkat om det i en annan Sverigetråd för jag minns en Värmlands-user som nämnde att enligt läkar-källor i familjen så har Region Värmland hanterat det hela väl.
Anthony Ramirez
Den evige angeln slår till igen.
Carter Campbell
hmhm världen är liten
Isaiah Sanchez
Jojo, hade jag varit pensionär hade även jag åkt till sprängarstugan på västkusten i några månader med förnödenheter, men det är bara det lätt desperata kontaktsökande sättet de vill prata om uppenbara saker som blir jäkligt enerverande till slut, dessutom i en period när butikspersonalen har häcken full.