/nederdraad/

De zondag is een bijzondere dag. De SGP vindt het belangrijk dat deze opstandingsdag van Christus uniek blijft. Het is een groot voorrecht om één dag te hebben voor kerkgang, het luisteren naar het Woord van God en onderlinge ontmoeting. Deze dag is niet alleen vanwege het christelijke karakter van belang, maar ook vanwege de belangrijke maatschappelijke en sociale waarde. Iedereen is gebaat bij één dag rust in de week. Daarvoor hebben we al sinds jaar en dag de zondag om ruimte te bieden aan de kerkgang. Ook is het een belangrijk sociaal en maatschappelijk rustpunt in de week. Steeds vaker zitten (vaak jonge) werknemers langdurig thuis door werkstress.

Ook ondernemers hebben tijd nodig om bij te tanken. De overheid heeft een belangrijke taak om deze dag van God te beschermen. Des te triester is het dat steeds meer gemeenten ruim baan geven aan koopzondagen. De wet geeft aan dat in de afweging rekening gehouden moet worden met de belangen van werknemers en kleine winkeliers. Maar de praktijk leert helaas dat deze belangen regelmatig het onderspit delven. Gemeenten die de winkels op zondag opengooien, verliezen meer dan alleen zondagsrust. Grote winkelketens grijpen hun kans. Kleine winkeliers moeten het veld ruimen. Dat helpt bepaald niet om de teloorgang van binnensteden en winkelstraten tegen te gaan.

Attached: 1571843529157.jpg (1600x899, 172.4K)

My friend Dutch, please, gib eurobond or die you f*cking assh*le KYS

De bijna dogmatische ideologie dat de EU één dient te worden en haar invloedssfeer en macht steeds verder uit moet breiden, is bij veel Europese burgers en ondernemers op haar retour. Alleen de Europese elite lijkt niet in de gaten te hebben dat het maatschappelijk draagvlak voor het ‘project Europa’ er sinds de oprichting van de Europese Economische Gemeenschap (EEG) nog niet zo slecht voor heeft gestaan. Als gevolg van onder meer de financiële en de vluchtelingencrisis dringt steeds meer het besef door dat de EU bestaat uit een groot aantal staten die veel gemeenschappelijk hebben, maar waartussen ook wezenlijke verschillen bestaan. Deze zijn vaak terug te voeren op een andere geografische ligging, geschiedenis, cultuur en economische ontwikkeling. Juist de miskenning van deze verschillen zet de EU onder druk.

Vanzelfsprekend zijn de EU-lidstaten mede debet aan de crises in de EU. Zij hebben de EU zo sterk gemaakt. Toch blijven veel Europese regeringen besluiten nemen die zorgen voor een verdere uitbouw en verdieping van de EU. Vaak spreken zij met dubbele tong: EU-kritisch in hun nationale parlementen, maar ‘eurofiel’ in Brussel. Zelfs de Brexit, symbolisch dieptepunt van de crisis in de EU, brengt niet op andere ideeën. Daarom moet Nederland het voortouw nemen, en de huidige malaise aangrijpen om de EU grondig en realistisch te hervormen.

De EU van de toekomst moet er radicaal anders uitzien dan de EU die we tot nu toe hadden. We mogen niet vergeten dat de samenwerking tussen Europese staten een steentje bijdroeg en bijdraagt aan de vrede, veiligheid en welvaart in Europa. Maar de EU moet veel eenvoudiger en flexibeler. De macht moet meer komen te liggen bij nationale parlementen. Op terreinen als de interne markt zijn harde basisafspraken tussen lidstaten nodig, maar het is goed als op andere terreinen sommige lidstaten wel, en andere daarbij niet of minder samenwerken. Meer vrijheid, minder uniformiteit.

Attached: 1561621861420.jpg (640x360, 28.4K)

JAAAAAAAAA 500.000.000.000 EURO NAAR EUROPA

en mensen doen onironisch alsof we gewonnen hebben

Winnen is er ook niet bij, alleen verlies beperken.

100% zeker de MIVD is weer binnen geweest toen ik sliep en ze hebben mijn balkon deur open gezet zo half met get dievenklauwtje erop maar zo dat het nog net openstond.

Hoe ga ik mijzelf hier tegen beveiligen? Ik denk een simpel kettinkje aan de deur als extra beveilinging.

Ohja, en besef als je jezelf verzet tegen het uitmoorden van onschuldige mensen met jouw belastinggeld dat ze dit gaan flikken. Want ik ben ook een ongelofelijk schoft.

Attached: 1586463109613.gif (368x368, 2.93M)

Het spijt me nog steeds dat ik tegen het manipuleren van verkiezingsuitslagen ben, het toekijken hoe een extremist een politici vermoord en het vermoorden van miljoenen mensen in het midden-oosten.

Ik heb geen oranje-hart.

dit is eenmalig, (((eurobonds))) is voor onbepaalde tijd

Mivd ik heb noko ingevuld bij options wat nu?

De Nederlandse inlichtingendienst AIVD breekt in op servers van internetfora, waarna ze gegevens van alle gebruikers verzamelen. Dit gebeurt vaak ten onrechte, omdat van deze mensen niet duidelijk is of zij een bedreiging zijn.

Dat blijkt zaterdag uit een geheim document van de NSA, dat is ingezien door NRC Handelsblad.

Volgens deskundigen gaat de AIVD hiermee een grens over, omdat het verzamelen van willekeurige gegevens in strijd is met de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv).

Nee, zoveel is er vrijgemaakt voor puur medische kosten. Het meeste geld was al in het noodfonds.

opRUTTE elke cent naar de nazis van de €USSR is er 1 teveel #nexit NU

En jouw uitkering gaat ook uit.

>kan niet stoppen met jossen op first dates kech

Attached: braaaaaaaaaaaaaaaaap.jpg (499x846, 139.65K)

Dan ga je door.
Hoef je hier allemaal niet te melden.

iemand paalde weer iets wat jij nie leuk vind?
ik zal het ook voor de zekerheid even tegen mamma zeggen

cindy mag ik een keer bij jouw bloedgeborne spelen ? : D

>anderhalve-meter-maatschapij
Waarom doen we ons dit aan? Hoe kan ik nu een vrouw vinden als iedereen constant roept "BLIJF THUIS" en "HOUDT AFSTAND". Ik wordt hier zo verdrietig van.

Attached: 1586458615772.png (395x409, 265.33K)

>ik wordt
wat een qt

ik dacht dat ze dikker zou zijn

aan de andere kant heb je wel extra spanning omdat je nonstop de regels breekt en boetes riskeert

pascal is een pedo

Ja, ze dwingen me wel de wet te overtreden zo onderhand.

>anoniem denkt dat het aan corona ligt dat hij geen vd heeft

Nee natuurlijk niet.
Maar de overheid maakt het me nu wel steeds moeilijker.

BIJNA TIJD VOOR PAASEIEREN ZOEKEN JONGENS
oh wacht

ahhaha kankerzoemers dnug

Attached: 1555877487162.png (708x1015, 683.21K)

Wat je ook van zoemers vindt, dit is wel een enge ontwikkeling. Een boete voor samenzijn is wel ernstig totalitair.

ik dacht minder dik

Je komt net uit een coma?

Wat?

Dat mensen toegestaan wordt de gezondheid van een ander op het spel te zetten zou pas een enge ontwikkeling zijn.

AAAAH IK WIL GEEN SKEIPKALLS MEER
Zoem en die kankertelefoon, ik wil niet meer.
Ik wil mensen zien en spreken, zonder dat één of ander kankertelecombedrijf er tussen komt.

Jij wordt toch niet ziek van een paar zoemers die een feestje hebben?

Mijn schizoïde PS komt wel van pas in deze periode/

Die kunnen het verspreiden, serieus leer denken.

dat kan toch gewoon
ik ga elk weekend met mn maten chillen

Ja nou, dan worden alle zoemers lekker ziek. Boeie.
Of ben jij soms ook een zoemer?

ja maar die zoemertjes gaan ook naar huis en dan worden de boemertjes weer ziek en dan wordt iedereen ziek en vervolgens implodeert nederland en zijn we allemaal groepsimmuniteit

Er is toch gezegd dat voor de meeste mensen de klachten niet zo extreem zouden zijn? Nou dan kunnen we maar beter snel aan de groepsimmuniteit en snel stoppen met deze onzin maatregelen die onze samenleving ontwrichten en permanent beschadigen.

>gaaaast neeeeee je mag niet lekker met je vrienden beetje chillen
>ik heb geen vrienden in mn leven dus dan mag jij ook geen vrienden hebben !

Attached: 1518729563923.gif (413x243, 50.98K)

huil meer

Ja.

Waar heb jij zien staan dat vmbo'ers hier welkom zijn?

WACHT WACHT IK HEB DE OPLOSSING
stel, en luist stel
bloedplasma werkt tot nu toe (in z.korea, hopelijk binnenkort in nederland)
stel we nemen de mannen van nederland die genezen zijn.
we infecteren andere mannen in nederland, we genezen ze met bloedplasma, hun krijgen ook immuniteit, doneren vervolgens bloedplasma en zo maken we iedereen ziek en genezen we ze en zijn ze immuun en kunnen ze doneren.
Vrouwen mogen als laatste.

BEL HET RIVM DIT IS DE OPLOSSING NEGERS

kanker triest mongooltje ik ga vanavond gewoon pilsen

Ik hoop dat je 400 euro moet betalen maar je bent waarschijnlijk minderjarig.

WACHT WACHT IK HEB DE OPLOSSING
stel, en luist stel
bloedplasma werkt tot nu toe (in z.korea, hopelijk binnenkort in nederland)
stel we nemen de mannen van afrika die genezen zijn.
we bezwangen vrouwen in nederland, we vullen ze met neger sperma, hun krijgen bruine babies,

BEL HET RIVM DIT IS DE OPLOSSING

waarvoor zou ik 400 euro betalen
gewoon 2 kratjes uit de bonus paken

maar natuurlijk, ik luister netjes naar de overheid en mensen aangeven bij de kliklijn geeft mij een machtsgevoel.
ja ik werd gepest op school.

Attached: IMG_20200410_102234.jpg (4160x3120, 2.72M)

de wilde rit van huidig corona virus wordt ons mooiste avontuur ooit.

Toen ik voor het eerst een meisje ontmoette die mij leuk vond en wilde knuffelen.

Alleen toen werd ik wakker.

Attached: skeletons-at-dinner-table.jpg (2048x1152, 335.03K)

holy kanker incel
kanker op naar waar je vandaan komt

Daar ben ik al.

Attached: skelet-happi.gif (444x250, 663.85K)

zielig oetz

Attached: 1575700127681.jpg (1200x1600, 130.65K)

slechte palers:
166cm
fvd duitser
lelgen

neutrale palers:
pascal
anka

vermakelijke palers:
tattapaler

goede palers:
sgp user
soyak user
/r/nobodyasked user

Heb je nooit keiharde seks dromen gehad?

nee ga naar /r/incels
je hoort hier niet

Jawel maar die waren meestal niet zo intens op een emotioneel niveau.

emotieloze kankerharde neukseks is beter dan "EMOTIONEEL NIVEAU" geneuzel, dat is voor mietjes en wijven.

hoezo kun je nooit een meisje ontmoeten die jou leuk vindt
hoe kanker slecht is je persoonlijkheid

ROLLLLLLLL!!!!

Attached: abella danger roll1.jpg (826x1166, 266.61K)

ik wil liever geen hoer die door 100+ man genomen is

Tsja, als je passief bent en überhaupt niets begrijpt van liefde tijdens je jeugd wanneer je nog regelmatig meisjes tegenkomt dan gebeurt er gewoon niks.
En nu ik het me eindelijk realiseer heb ik een kantoorbaan waar ik soweieso niemand ontmoet en ook nog een lockdown die andere activiteiten ook heel moeilijk maakt.

Kortom, autisme.
Maar ik wil veranderen, dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Attached: lareines_papillons2.jpg (460x344, 39.15K)

Attached: 01.jpg (1097x1600, 577K)