/belg/

A thread regarding Belgian stuff and things.

Attached: 1572517975745.png (600x468, 186.95K)

Other urls found in this thread:

twitch.tv/lavendeerish
fr.m.wikipedia.org/wiki/Wallons_de_Suède
twitter.com/SFWRedditVideos

Waarom maak jij dit, Jaap?

dit is een containmentboard voor jouw soort

kanker op dan

Ik hou de draad levende omdat belgen helemaal niets kunnen en dus ook geen eigen draad onderhouden
Alsof apen de dierentuin bezitten als het ware

Hallo vriendjes en vriendinnetjes!!!!

Attached: 1231312321d.jpg (640x486, 32.61K)

Komt omdat wij geen overdreven hoeveelheid aan incels hebben die hun zever spammen als in jullie kankerdraad

Omdat jij het niet doet. Veel plezier met deze draad.

Graag gedaan trouwens.

Nee ik denk dat ik de /Nederdraad/ eens een bezoekje ga brengen, bedankt voor de herinnering.

Attached: 1552158652039.jpg (400x400, 27.25K)

Ja dat kan ook.

le bots

wiiiiiiieeeeee

Attached: 9999593534.gif (320x238, 1.97M)

why does /belg/ not have any streamers?

twitch.tv/lavendeerish

are traditional belgian beers popular among young people? i mean, chimay, duvel, orval etc...

yes, very popular.
Although a lot of people still drink the standard beers like jupiler and cristal. Which is stupid because Duvel, Orval, Grimbergen, Leffe etc are much better

bek houden cindy

Ga je pisbier drinken drollander

Het was mijn paal niet, schizofreen
Neem je pilletjes

Attached: Screenshot (66).png (959x173, 14.25K)

ga vlug dood lelijkerd je bent niet welkom in de nederdraad

ik ben een vrijdenker

Ik ben een denkvrijer

T'es complètement parano gros taré
Putain

Salut les Belges

Bonjour baguette. Les français, aimont-ils les Hollandaises?

ik verdien 1 anka vd

Attached: 1586458615772.png (395x409, 265.33K)

coucou le frouze, ça se passe avec Macron?

nice. you guys should realize how
privileged you are. i wanna visit belgium just for beer.

dégage d'ici, le kaaskop

Bondjoû, comint vos dalez?
Ghoeiendagh, oe est?

True actually. They cost so much fucking money abroad, especially outside of the EU.

Start brewing!

Wallon en Suède?!

Doe rustig pewdiepie

Il y a beacoup des wallons en Suède. Dans ma ville (Norrköping) c'est peut être la majorité.
fr.m.wikipedia.org/wiki/Wallons_de_Suède

NEE

I really hope that shit ends on the 3rd of may else it’s going to be really difficult and I need to have my birthday party still

Que pensez-vous des flamands?

Nous n'avons pas un opinion. Les wallons Suèdois sont tous integrés. Le plupart d'immigrants wallon était des réfugiés protestants.

what did you guys do to got kick out of Dutch thread?

Nothing actually
There was some lockdown vs herdimmunity banter, anti chink posts and some of them are still assblasted and spamming every belgian thread/posts

That's sad

>Ghoeiendagh, oe est?
'gh' was used in Medieval Flemish, we just write 'g' nowadays. To the east of the country, people do pronounce the h (although I'm not sure how many, and they're probably losing ground to the h-less), so you can just write 'hoe', and the vast majority of people say 'is' rather than 'es', so all things together you could write
>Goeiendag, hoe is 't?
Although we often add an indefinite article to the "good ..." greetings, which would make it
>Ne goeiendag, hoe is 't?
Now that I've made some pedantic spelling suggestions, I might as well answer because you asked so nicely:
Goe' ze, me u? Vanwaar u interesse?

>Il y a beacoup des wallons en Suède. Dans ma ville (Norrköping) c'est peut être la majorité.
>fr.m.wikipedia.org/wiki/Wallons_de_Suède
Amai, zot, wreêd interessant!

Just start tax haven posting. They always lose their shit when you bring it up and desperately defend it

Do most Belgians speak both Flemish and French?

Yes, their general is also pretty shitty, full of thread derailing fags and race bait
You can’t really have a proper discussion there

Fluently no, but better than they think they speak it, yes. People usually only speak one or the other in daily life.

They hate on every belgian flag, it’s just mental illness
In my dream, yes

Yes and no. The majority of people can speak an absolute minimum of the other language, since you learn some in high school, but few people bother to further improve their knowledge on the language after HS

can you tell me the name bread egg and gravy thingy dish? it look pretty tasty
it is Belgium right?

Look how easy it is to trigger them

hier blijven belgen, blijf in jullie ghetto zodat we makkelijk van jullie af komen als het moet

Stoofvlees I think

Ja maar deze schizos denken dat het mij is
Het is nutteloos met hun mentaal ziekte

Ben je Waal?

blijf hier en er is niets aan de hand
je bent niet welkom in de nederdraad
andere belgen zijn welkom maar ze moeten wel tegen de banter kunnen

Ok dat kan, ik blijf hier

Nee

Vanwaar dan? Jouw Nederlands is 95% goed. Ook in nederdraad is het me al opgevallen

>Il y a beacoup des wallons en Suède. Dans ma ville (Norrköping) c'est peut être la majorité.
Come home white man

ja, ik geloof niet in god, ja, ik wil rijke mensen vermoorden, ja, monarchie afschaffen met een geweldige revolutie voor aesthethische redenen, ja, naar een een partij systeem gaan, ja, verfransing stoppen, ja, ik ben een volcel

Ja dan blijven met haten zelfs als ik daar niet paal
Ik betwijfel tussen mentale ziekte of een kleine kliek zonder leven, ten minste is er een bewijs dat ze Belgen in het algemeen haten
Debielen

Ik kom uit Brussel en maak nog steeds kleine foutjes als ik snel aan het typen ben, vergeef me ervoor

>Goe' ze, me u? Vanwaar u interesse?
Goe, merci! Je ne parle pas flamand donc je vais écrire mon réponse en Français (si ça va?). Je trouve que votre culture es intéressant. Ma mère est descendu d'une famille Wallon, donc je veux bien savoir plus sur la Belgique. La famille était Wallon (ils viennent du Liège) mais le nom de famille est néerlandais, "Swartz".

Its only on my grandmothers side though :3. And not even she is 100% wallon.

je bent zelf mentaal ziek kerel wie boeit het je hebt lelgen een plezier gedaan door geen reden meer te geven om naar hier te komen

>kleine kliek
klopt ik ken ze allemaal IHEL

Je typt heel goed, pas de soucis. Het was me bijna niet opgevallen

>Its only on my grandmothers side though :3. And not even she is 100% wallon.
btw my grandma taught me French so if I'm bad at it I blame it on her :D

Maar ik wou niks voor iemand beslissen en ik heb geen mentale ziekte debiel
Ik paal daar maanden zonder probleem en de andere Belgen misschien jaren, waarom zou het oprecht veranderen voor een pare schizos?

jawel je hebt een heldendaad gedaan zonder dat je het doorhad ik neem alles terug je bent een topper, beslissen voor andere mensen is een goed ding

Het werkt niet zo

quelques petites erreurs, mais ton français est très bon kop1

>ils viennent du Liège
BASÉ ET GAUFREPILÉ

ah boeien, in een paar maanden of jaren ga je terugdenken aan deze dagen en ga je denken hoe ineenkrimperig het allemaal was, zie het als een groeiproces, het feit dat je denkt dat je niet voor andere mensen wil beslissen is een teken van mentale ziekte en narcisme aangezien je dat natuurlijk niet gedaan hebt want deze plek is waardeloos en deel van het niet zijnde, we gaan allemaal rijzen en vallen

anime

Attached: 1525152785887.jpg (938x568, 46.27K)

Ja misschien heb je wel gelijk maar misschien sommige achter onze vlag hielden van Nederdraad en nu is het helemaal naar de kanker door mentale ziekte, oneerlijk
En hoe is NIET voor anderen beslissen een teken van mentale ziekte? Ik snap het niet

nevermind found it
its francesinha sandwich
it was portugese