Attached: 161_6.png (800x506, 670.98K)
Sverigetråden - Smålänningsupplagan
Benjamin Myers
Other urls found in this thread:
youtube.com
svenskbladet.se
youtube.com
svt.se
youtube.com
voca.ro
youtube.com
youtube.com
twitter.com
Jaxson Morales
BASERAT OCH VÄXJÖPILLRAT
Jayden Reyes
saknar amerikat
Ethan Martinez
Tänk att vi skulle få uppleva spanska sjukan 2.0 under vår livstid
Jaxon Price
siddan är du svullo nuförtiden? hur mycket väger du?
Mason Gomez
GE MIG ELD, GE MIG BRAND
LÅT FACKLAN BLI MIN HAND
Logan Jenkins
Vad var det godaste du käka där? Om det inte finns ett svar kan du gärna göra en top5 lista.
Easton Young
lättläge att svulla i USA favä, ser gott ut
Eli Mitchell
>du kommer aldrig vara en legoknekt i afrika
youtube.com
Thomas Butler
Man ska aldrig säga aldrig.
Sebastian Richardson
Oof. Hade inte velat vara Lars W nu.
Jaxon Thompson
Sveriges mäktigaste ras säger du? Hehe...
Det är ju solklart Smålänningen genom ur och tid har han gjort motstånd mot både dansken och Sv*aoider.
Du kanske har hört talas om Nils Dacke? Ryktet går att han stoppat miljontals karoliner i de småländska sjöarna, just därför Smålänningen växer i styrka, Sv*a blod i grundvattnet har avlat en perfekt maskin för motstånd.
Det är ju allmän fakta att den evige St*ckholmaren förtrycker Smålänningen än idag, han vet om att det bara är en tidsfråga tills Kalmar blir huvudstad igen...
Nathan Jones
CORONAUPPDATERING:
COOMERN HAR CORONA OCH LIGGER PÅ INTENSIVEN!!!
Jacob Bell
Helt ärligt hur kan man tappa ALLT av att ha det i en fond ingen fond har ju gått -100%
Jace Evans
>dkn man går från att ha käkat go-frukost, 2 middagar, 2 påsar chips + diverse godis till att enbart leva på måltidsersättningar
döda mig nu
Aaron Edwards
väger mindre än vad jag har gjort sedan första året på gymnasiet, är på diet just nu
låt oss bara säga att hela förra året så gymmade jag knappt då jag hade ett jobb där jag vaknade 04:30 varje dag så blev helt sönderheemad
ska börja bulka o gymma om 2 veckor tror jag, skiter i något jävla kinesvirus man lever bara en fucking gång
ja chickfila är den bästa snabbmat jag har ätit
japp 50 nuggets på mcdonalds i usa kostar 5 dollar
Dylan Gonzalez
lyckades inte han yuppa och få en unge?
känn på den anti coomers
Ryan Thompson
Mina utländska vänner som bor i Sverige blir förbannade på svenskar för att de bryr sig så lite och för att regeringen gör så lite för att stoppa spridningen. De hänvisar till resten av världen som sätter in betydligt hårdare åtgärder. Varför verkar svenskar vara så handlingslama generellt? Faktum är att de flesta svenskarna verkar försvara regeringens agerande. Förtroendet är fortfarande högt och S ökar i opinionen.
Ryan Gomez
Tydligen ska fonden Spiltan ha likviditetsproblem och inte kunna göra några utbetalningar.
Nathan Gray
HAN E LUUUUUUUUUUUUUUUUUGN
Ökänd gängledare inspireras av svenska filmen Sökarna
Publicerad: 2009-04-29
En gängledare i Uruguay, José Maria Luis Ramirez, som gjort sig ökänd för sitt brutala beräknade övervåld, har medgett att den svenska 90-talsfilmen Sökarna, regisserad av Daniel Fridell, är hans inspirationskälla. Ramirez är ledare för ett av Montevideos största gäng, Mara Salvatrucha, ett gäng som misstänks för diverse grova brott, kokainförsäljning, mordbrand, utpressning, kidnappning, rån samt mord, både på andra gängmedlemmar samt polistjänstemän. Gänget med Ramirez i spetsen har nu medgett att de har karaktärerna i Sökarna som förebilder och regelbundet brukar titta på filmen.
Den svenska filmen 'Sökarna' ska ha kommit till Uruguay via en besökande latino-svensk från Vårby gård som var i Montevideos slum för att hälsa på sin fattiga mormor. Med sig hade han ett flertal VHS-kassetter, däribland en med en inspelning av Sökarna, andra titlar var Gökboet och Jönssonligan på Mallorca. Kassetten med Sökarna hamnade till slut på en sk drive-in bio, som stadens gäng brukade hänga vid för att dricka sprit, röka cannabis medan filmerna pågick. Filmen slog alla med häpnad, här var något så ovanligt som en svensk film, och huvudpersonerna var iskalla, lojala, brutala och hänsynslösa.
Sökarna, och då främst Liam Norbergs karaktär, Joakim, gjorde starkt intryck på gängen, här hade man en framgångsrik, självsäker och totalt stenhård gangster. Även Thorsten Flincks karaktär gjorde intryck på gängen, och ordet 'toni' efter Tony i Sökarna infördes som ett smeknamn för gängledarnas högra händer. Gänget är dock inte så imponerade av Ray Jones insats i filmen;
- Man kan se att han inte är hjärnan bakom något, han är en vanlig vato bara liksom, Jocke och Tony är de verkliga hjärnorna bakom allting, berättar José Maria för oss.
Aaron Smith
Om Nils Dacke hade vunnit.
Cooper Stewart
VIF LIBBE & GIGANTUS.
Ni var för fina för denna värld :'(
Jason Howard
Aha jävlar vi ä fucked men spiltan är ju också avanzas största hustlefond
Cooper Fisher
är det inte skönt att äntligen tappa lite vikt libbe?
Zachary Sanchez
Hela gänget talar med vördnad om 'el Rubio', smeknamnet som karaktären Joakim i Sökarna har fått, de kalla blåa ögonen, den målmedvetna och hänsynslösa effektiviteten när han nyttjar våld. Rubio och Tony är deras idoler ur filmen berättar de, förebilder för ett lyckat gäng med unga, hänsynslösa medlemmar.
- Jag har byggt hela min imagé och gängliv på Joakim, berättar gängledaren José Maria Luis Ramirez, jag kan identifiera mig med hans uppväxt och brutala inre fysiska styrka som han kan kalla på. Myndigheterna är våra fiender, de har aldrig brytt sig om oss, varken nu eller när vi föddes i ghettot.
- Förut brukade vi titta på amerikanska gängfilmer, men vi slutade när vi sett Sökarna, Al Pacino i filmen Scarface är bara overklig och löjlig, påhittad av Hollywood, kubaner är dessutom inte hårda alls, de vågar inte ens komma hit till Uruguay. Al Pacino är en riktig tönt och ifall han dök upp här skulle vi ta honom till fånga, tatuera "bitch" på vardera av hans skinkor och sen är det precis det han skulle bli, vår bitch, berättar José Maria.
När svenskbladets utsände berättar för gängmedlemmarna att det numera släppts en uppföljare till Sökarna, Sökarna 2 - Rebelz, blir uppståndelsen stor, svenskbladets reporter blir erbjuden allt möjligt för att skicka en kopia av uppföljaren till Uruguay, en bunt skrynkliga dollarsedlar, små påsar av ett vitt oidentifierat pulver. Svenskbladets utsände tar under ömsom hot och uppmuntrande kommentarer beslutet att det är dags att avsluta intervjuen och söka sig tillbaka till hotellet igen, innan Jose Maria får för sig att kidnappa honom och hålla honom gisslan i utbyte mot Liam Norbergs autograf.
HELVETE VAD BASERAT
svenskbladet.se
Angel Sanchez
sant fan...
fittholmare ska fan brännas
Grayson Diaz
Nils Dacke var en jävla papist som förtjänade sitt öde
Logan Evans
libbe edu hemma i lund igen?
Logan Johnson
Var skulle du lägga in svenska Max och svenska McDs och svenska BK i den listan?
Joseph Cook
breva hitsen
Landon Morales
>tfw no ica max jaffa cakes
Lucas Hall
svt.se
>redan slut på skyddsutrustningar
staden av världens högsta skatt
Leo Roberts
95% av somalier är oironiskt arbetslösa
Brayden Perry
Uhm... varför har fonden tappat så jävla mycket i värde? Största innehavets separata aktier har ju inte alls tappat lika mycket.
Christopher James
mcd och burgerking på samma plats och max också på C
Thomas Moore
>antyder att libbe skulle ha viljestyrka nog att gå ner i vikt
asg
Luis Walker
Jag fattar inte hur vi kan betala så mycket skatt och ändå inte ha en fungerande sjukvård? Var går pengarna till?
Nathan Baker
Hudson Clark
Bidrag
Blake Adams
Huden i ansiktet är slapp och hängig
Ser ut som en jävla gubbe
Måste köpa hudvårdsprodukter för 5000 spänn snart
John Kelly
Michael Ross
tänk inte på det du
Connor Kelly
Förbluffas över hur skit allting blir snart.
>Min examen?
Åt helvete
>Jobb som den skulle leda till?
Åt helvete
>Aktierna?
Åt helvete
>Hälsan?
Åt helvete
2020 blir en mardröm utan dess like
Gavin Evans
Ingen vet vad som ligger i fonden förutom dom 10 största innehaven.
Ethan Young
Hur gammal är du, dricker du tillräckligt med vatten och tuggar du?
Grayson Rodriguez
Tegnells horkryssningar i somalia
Benjamin Martinez
Carson Myers
Liam Stewart
Det mesta försvinner till mellanhänder. Tänk bara hur många som rör vid pengarna från att du betalar in dem till att de når t.ex. en vårdcentral. Minst 15 st och alla ska ta sin lilla smula jaja mycket smakligt klart men vill smaka lite jojo visst är det så det gör ju alla andra visst visst.
Christopher Jones
Ethan Davis
>Spiltan
Skrev inte ägarna av den någon bok som hette hur man sparar pengar bra. Och att det hela tiden handlade om just Spiltan?
Jaxson Morales
Låter som ett korrupt land, typ Brasilien/Ryssland
Dominic Myers
Nyliberalistiska vansinnesprojekt. Invandring såklart också, men det är del av nyliberalismen.
Öppna gränser, new public management, korruption av politiker och privatisering av statliga sektorer är det egentliga problemet.
Pengar går direkt från folket till privata aktörer, och på kuppen så fylls landet med invandrare, sjukvård stramas åt och militära beredskapen plundras.
Logan Parker
27 snart
Ja
Va
Evan Peterson
är det sant vad folk säger att smålänningar är snåla as?
Angel Myers
Offentliga upphandlingar. Landstingspolitiker som inte vet ngt om ekonomi.
Hunter Lee
Är grymt hypad inför vår resa till Alaska. Vi får hoppas att Trump släpper på reseförbudet innan myggen tar över. Har hört en del om myggen där.
Camden Cruz
Jonathan Howard
meeris klump i tornio
John Brown
Är ju så här med där Sossarna helt öppet ger toppjobb till inkompetenta särbarn som antagligen vet för mycket skit om dem andra för att de ska kunna neka dem höga positioner. De har ju t.o.m en gång i tiden röstat in att det ska sitta fakking POLITIKER (nämndemän) i domstolarna och vara med och bestämma. Tror oironiskt vi är det mest korrupta landet i världen men sossarna har suttit så länge och helt sonika skrivit in sin egna korruption i lagen och därför tänker alla dumsvenskar "jamen dem följer ju lagen!!!!!!11111 inte är det väl korrupt???????++++++".
Jason Fisher
När jag säger tillräckligt så menar jag minst 3-4L om dagen.
Tuggar du tuggummi eller käkar mat som kräver att du tuggar extra mycket?
Hur mycket väger du?
Jeremiah Jackson
jaaaaaaaaa kmr bli så fricking episkt mannen
Andrew Long
Angel Harris
Använd solskydd, undvik solen, sluta med tobak och alkohol, drick vatten och sov
Henry Wilson
Allt är möjligt om ni tror på er själva.
Easton Cooper
Hyvää hampurilainen :D :D
Jayden Stewart
f1h1
Chase Powell
>siffror ur arschlet
Josiah Parker
Polis var så mycket snyggare ut förr i tiden.
Carson Morales
Nicholas Wilson
kino
Oliver Bell
>Undvik solen
Största gycklet i världen, har varit blek hela mitt liv men jag åkte på solsemester för några år sen och mådde skitbra hela hösten
Dricker man sådär mycket vatten om man inte svettas så kommer man bara pissa ut alla elektrolyter
Och nä jag tuggar inte extra
85
Connor Rivera
>Hånad av Siddan
Så här skulle det inte bli... Nog! Upphör med ditt beteende och acceptera mig som en värdig kamrat. Jag må vara en user men bakom min österrikikiska flagga döljer sig en människa. En människa med känslor. Med hjärta. Tänk på det innan du skriver hemska saker.
Benjamin Perry
Jaxon Green
Dogade ihjäl grise här i förrgår efter att han blivit påkörd, tryck F för att betala respekter
Angel Rogers
häng dig
Dominic Sanders
dds pedosvin
Juan Russell
Det är inte gyckel. Solen ger dig rynkor och förstör huden.
Bild relaterad. Höger sida har blivit exponerad mot solen mycket mer än vad vänster sidan har (från våran synvinkel)
Man behöver inte undvika solen men om man vill undvika rynkor när man blir äldre så borde man använda en spf25-30
Landon Baker
Kyllä!
Luis Watson
>Dricker man sådär mycket vatten om man inte svettas så kommer man bara pissa ut alla elektrolyter
Och du får i dig tillräckligt från mat och annat håll så du förlorar fan inte så jävla mycket sluta vara en tönt
>85kg
Hur lång är du?
Joseph Baker
>häng dig
Jordan Thomas
F
tänkte du låta den ligga där till andra djur käkar upp honom?
Christopher Sanders
F
lagar du något gott av han?
Adam Williams
F
Lincoln Cox
Typisk stockholmare
>ach omg mitt bena. Jag körde på en vovve :((
>hmm ska jag ringa viltvården?? Nää jag tar en självis först med rackarn :)
>*snap*
>omg mitt bena sikken bild. Den kommer Claes och Edwin älska
>*send*
>nå var var jag
>*kör iväg från platsen*
Jonathan Myers
>Dricker man sådär mycket vatten om man inte svettas så kommer man bara pissa ut alla elektrolyter
Och för övrigt är detta skitsnack. Jag dricker 5 liter om dagen, kan bli ännu mer under sommaren.
Vatten är det viktigaste som finns om man inte vill att ens hy ska se ut som en tvättsvamp
Leo White
Matthew Thomas
hyresfritt
Jason Young
99 luftballanoger...
Nolan Perry
Joseph Gutierrez
Blev inte bjuden på klassåterträffen.
Landon Gray
Är inte typ 9 av 10 britter överviktiga?
Luke Lopez
kek
Jonathan Hall
baserad outsider
Aiden Scott
Ja, ringde polisen som ringde jägaren som kom och släpade honom typ 20 meter bort från vägen bakom ett träd
Om man skjuter ett vildsvin måste man skicka köttet till analys för mask och chernobyl-strålning, så tror att jag ska låta honom ligga, sen så har han legat ett tag
Det var inte jag som krockade, de knackade på och bad om tillhygge, så jag gick ut med järnspettet och bankade honom i skallen tills han ryckte till. Borde kanske ringt polisen eller jägare men det var mitt i natten och på vischan så jag visste inte hur lång tid det kunde tagit
Christian Anderson
Jaxon Gray
jvdk
Caleb Martin
en gammal kollega till mig som är helt cp la till mig på ansiktsboken och sedan dess får jag massa bottar som lägger till mig i gruppchatter på messenger
Jackson Bailey
Jag är av övertygelsen att alla kan få knulla, men kanske inte samma tjejer och lika lätt. Förlorade själv oskulden när jag var 20 bast men sen dess har det rullat på ganska bra.
Nbögstipset med att "vara sig själv" har mer värde än man tror, eftersom alla märker när man försöker vara något man inte är, och det blir pinsamt och obehagligt. Däremot är det viktigt att man försöker vara en bra version av sig själv - att man håller sig hel och ren, inte är ett megafetto eller dunderskelett, att man försöker ha ett socialt liv.
Sen är det svårt att träffa tjejer när man är NEET såklart. Skaffa ett jobb eller börja plugga så kommer du automatiskt komma i kontakt med en massa tjejer. Även om 99% inte vill ligga med dig så kommer du såsmåningom hitta någon du har kemi med.
Det är nu det är viktigt att man är sig själv. För om du är dig själv och inte ber om ursäkt till omvärlden att du är konstig, ful, aspig etc kommer tjejen uppfatta dig som trygg och självsäker. Människor är lika bra som hundar på att uppfatta utstrålning av hur trygg någon är.
Sen är det bara att fortsätta att våga, och att ha tilltro till sig själv. Det absolut äckligaste för en tjej är killar som är bittra, speciellt bittra på tjejer. Det är något som oironiskt märks på tusen meters avstånd för en tjej; incel-vibbar är inte ett jagjag. Det handlar inte om att killen är oskuld, utan för att man kan känna att han har en otäck syn på kvinnor.
Tror på er grabbar, vi kommer alla knulla sönder och ha skitkul walla
Daniel Robinson
Var du han som skrev att han skjutit ett svin men inte la upp bild då?
Owen Johnson
låter som en vandal
Nathan Young
i det tänkta scenariot är libbe i karantän och äter det little han får tilldelat sig elelr har bunkrat. det är bara en tidsfråga innan han stoppar i sig fåglarana om han inte redan har gjort det
Robert Nelson
>vi kommer alla knulla sönder och ha skitkul walla
Jason Fisher
Det var typ i förrgår natt, men jag sa aldrig att jag sköt honom, har inget gevär
Owen Cooper
jvdk
Nolan Phillips
varför tror nbögar att inga friska unga dör utav corona?
Camden Bell
för hallå jag måste gå till espressohouse
Mason Scott
Daniel Diaz
>vi kommer alla knulla sönder och ha skitkul walla
Jace Garcia
>utav
varför skriva utav istället för av? får dig att framstå som en efterbliven tonåring kompis