Sverigetråden - Korra-Upplagan

Attached: Korra Avatar.jpg (815x1055, 555.03K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=J420Pw-y3lw
youtube.com/watch?v=CrChA17AWLc
youtube.com/watch?v=2xdJw_7ou1w
nordfront.se/forintelsen-en-bluff.smr
allehanda.se/artikel/live-tv-just-nu-presskonferens-med-statsminister-stefan-lofven-om-senaste-kring-coronaviruset
youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY
twitter.com/NSFWRedditImage

Corona

först

det här skulle aldrig hänt om vi var veganer

youtube.com/watch?v=J420Pw-y3lw

Attached: 1556235545825.jpg (792x737, 449.98K)

Attached: f1h1.jpg (554x740, 116.49K)

KOM IGEN, NU FYLLER VI TRÅDEN MED CORONA KAOS HAHA SÅ JÄVLA BRA!
ALLA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR

Attached: 1539458641597.jpg (540x568, 85.35K)

Detta.

Man blir inte "rödpillrad" för att därefter "sluta vara rödpillrad". Antingen så var man det inte från början, eller så är man helt enkelt ett fegt jävla fetto som inte vågar.

Inte en endaste, faktiskt.
Nej jag läser inte bloggar.
Bloggar drar inte in i närheten så mycket pengar som en skattefinansierad forskare i Sverige tjänar.

Du vet inte vad du snackar om.

trådtema
youtube.com/watch?v=CrChA17AWLc

De lugnande nationella beskeden om att beredskapen är god stämmer inte, menar hon.
>Situationen är osäker och väldigt farlig. Vi har personal som står i första ledet och vet inte vad de ska göra med en patient som har lunginflammation. Då kan man inte säga att sjukvården är beredd.

Angående vilka patienter på akuten som ska testas svarar chefen: De som bedöms behöva läggas in för vård och som har lunginflammation ska testas för viruset.
>Det betyder att alla patienter som behöver läggas in måste vänta 4-6 timmar som det tar för att få provsvar, på akuten. Då ligger patienterna ofta bredvid andra patienter i korridorerna. Det finns ingenstans att göra av dessa patienter under tiden.

Enligt Katrin Hruska har man i samband med covid-19-utbrottet fokuserat på intensivvården, medan den redan krisande akutsjukvården negligerats.
>Vi står inför att vi inte klarar av att möta vårt uppdrag med alldeles för långa väntetider i vanliga fall. Alla dessa ”vanliga” patienter kommer trängas undan.

Men geriatriska avdelningar ska inte ta emot äldre med misstänkta symptom.
>Nu måste dessa patienter, med andningssvårigheter, feber eller hosta, först till akuten. Jag vet inte hur det här ska gå till, vi har ingen som helst möjlighet att hantera att vi har smittan bland folk i vårt system.

>Jag vet inte hur vi ska undvika att slå ut all personal. Varken vården eller hemtjänsten har extrapersonal att ringa in.

I Kanada har man exempelvis flöden med patienter som uppfyller vissa kriterier direkt markeras ”röda”, testas och separeras från övriga vården.
>Sverige har inte en bättre, utan en sämre beredskap än andra. Jag börjar nästan gråta när jag hör talare som vi bjudit in till en konferens, som vi spelar in, berätta hur de förberett sig och jobbar. I Sverige är det oklart vem som har ansvaret – det är inte Lena Hallengren, inte Socialstyrelsen, utan regionerna, men de hänvisar till myndigheterna.

Attached: Corona Just.png (686x526, 206.24K)

>Inte en endaste, faktiskt.
>Nej jag läser inte bloggar.
Så var kommer din information ifrån då? Rätt från ditt huvud?