Attached: Korra Avatar.jpg (815x1055, 555.03K)
Sverigetråden - Korra-Upplagan
Justin Foster
Other urls found in this thread:
youtube.com
youtube.com
youtube.com
nordfront.se
allehanda.se
youtube.com
twitter.com
Asher Price
Corona
Nathan Sanchez
först
Luis Mitchell
det här skulle aldrig hänt om vi var veganer
Christopher White
Easton Price
KOM IGEN, NU FYLLER VI TRÅDEN MED CORONA KAOS HAHA SÅ JÄVLA BRA!
ALLA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR
Anthony Morgan
Detta.
Man blir inte "rödpillrad" för att därefter "sluta vara rödpillrad". Antingen så var man det inte från början, eller så är man helt enkelt ett fegt jävla fetto som inte vågar.
Inte en endaste, faktiskt.
Nej jag läser inte bloggar.
Bloggar drar inte in i närheten så mycket pengar som en skattefinansierad forskare i Sverige tjänar.
Du vet inte vad du snackar om.
Blake Cox
trådtema
youtube.com
Liam Rivera
De lugnande nationella beskeden om att beredskapen är god stämmer inte, menar hon.
>Situationen är osäker och väldigt farlig. Vi har personal som står i första ledet och vet inte vad de ska göra med en patient som har lunginflammation. Då kan man inte säga att sjukvården är beredd.
Angående vilka patienter på akuten som ska testas svarar chefen: De som bedöms behöva läggas in för vård och som har lunginflammation ska testas för viruset.
>Det betyder att alla patienter som behöver läggas in måste vänta 4-6 timmar som det tar för att få provsvar, på akuten. Då ligger patienterna ofta bredvid andra patienter i korridorerna. Det finns ingenstans att göra av dessa patienter under tiden.
Enligt Katrin Hruska har man i samband med covid-19-utbrottet fokuserat på intensivvården, medan den redan krisande akutsjukvården negligerats.
>Vi står inför att vi inte klarar av att möta vårt uppdrag med alldeles för långa väntetider i vanliga fall. Alla dessa ”vanliga” patienter kommer trängas undan.
Men geriatriska avdelningar ska inte ta emot äldre med misstänkta symptom.
>Nu måste dessa patienter, med andningssvårigheter, feber eller hosta, först till akuten. Jag vet inte hur det här ska gå till, vi har ingen som helst möjlighet att hantera att vi har smittan bland folk i vårt system.
>Jag vet inte hur vi ska undvika att slå ut all personal. Varken vården eller hemtjänsten har extrapersonal att ringa in.
I Kanada har man exempelvis flöden med patienter som uppfyller vissa kriterier direkt markeras ”röda”, testas och separeras från övriga vården.
>Sverige har inte en bättre, utan en sämre beredskap än andra. Jag börjar nästan gråta när jag hör talare som vi bjudit in till en konferens, som vi spelar in, berätta hur de förberett sig och jobbar. I Sverige är det oklart vem som har ansvaret – det är inte Lena Hallengren, inte Socialstyrelsen, utan regionerna, men de hänvisar till myndigheterna.
Adrian Cooper
>Inte en endaste, faktiskt.
>Nej jag läser inte bloggar.
Så var kommer din information ifrån då? Rätt från ditt huvud?
Josiah Powell
>gå vidare i vuxenlivet
översättning:
>blivit tjock och blev uttömd på mental energi efter hanrejeriet 08-16 dag in och dag ut, så började kolla på mello och annat judiskt skit på TV och orkar inte göra motstånd längre
Insinuerar du att jag gjorde det?
Adam Cook
bra brev
Grayson Parker
>om jag övertygar anons i tråden kommer jag störta judarnas världsimperium
Jonte.... Oironiskt ha sex.
Grayson Thompson
Internet, din dumma jävla boomer, var annanstans ifrån? Mycket mer pålitligt än dina boomer-källor, som t.ex skolväsendet, regeringen eller massmedia.
Kan fan inte vänta tills varenda jävla boomer dör så vi slipper människor som går runt och insinuerar skit som att allt som inte är stat/media-verifierat är opålitligt.
Jack Peterson
Du gillar att svara på många brev från föregående trådar. Du gjorde det i förra tråden också. Detta är ett ganska unikt beteende. Är det du som är negerhjärnor-user?
Bentley Ramirez
>dkn borgarsvin blir båh för corona heemar börsen
Jace Gutierrez
>Internet, din dumma jävla boomer
Men du läser ju inte bloggar, och du läser inte artiklar. Vad på nätet är din källa för information?
Isaiah Young
Jag är ledsen men du är schizofren, jag har bara deltagit i denna och föregående tråd, inte två trådar tillbaka.
Tyler Long
Kan ni lägga av nu.. Vad som sker, det sker.
Inget ni bråkar om kommer ändra nått. Det är helt meningslöst erat tjafs.
Levi Young
Grabbar kanske skippa judedampandet medan Sverige bokstavligen kollapsar
Jacob Young
Det här är sinnessjukt, det här är helt jävla utom kontroll.
Och idioter idt sitter å diskuterar förintelsen
Jackson Parker
stormbögarna ser sin chans nu.
Liam Cruz
NEJ! Vi, dom ariska djuren, i den ariska skogen måste ta vårat öde i våra egna tassar!
Juan Long
Vem har sagt att jag inte läser artiklar? Varför hittar du på i ett patetiskt försök för att stärka dina argument? Och varför vore det opålitligt att läsa nyhetsartiklar som hänvisar till exempelvis böcker?
Och, boomer, vem säger att man måste äga böcker för att läsa dom? Jag vet att teknologin inte fanns i din ungdom men idag finns det digitala kopior på böcker, allmänt tillgängliga för den tekniskt kunnige.
Gabriel Carter
Judarna skapade corona för att minska den europeiska befolkningen och kollapsa Iran.
Jayden Nelson
Liam Reed
Läraren, fett.
Asher Ward
>Vem har sagt att jag inte läser artiklar?
Vilka artiklar? Länka en.
>Och, boomer, vem säger att man måste äga böcker för att läsa dom?
Vem är författaren/författarna till dessa böcker?
Anthony Long
Är man en hanrejad svennebanan som går runt och tror att förintelsen har ägt rum och kontrasignallerar människor som kämpar för den vita rasens överlevnad för att man är en tjock fegis som inte ens vågar motsätta sig den uppenbara förintelsebluffen på ett anonymt forum, så förtjänar man skit.
Ryder Lopez
Jo, man kan gott sluta att vara dum och hjärntvättad efter att man har blivit det.
Colton Davis
I Stockholm, som hittills har flest coronadrabbade, börjar situationen bli krigsliknande.
Enligt personal som Expressen pratat med är risken stor att äldre och sjuka inte kommer kunna få adekvat vård.
Andreas Fischer, kirurg och ordförande för yrkesföreningen Sjukhusläkarna Stockholm, anser att detta är "väldigt sannolikt", och det gör honom mycket orolig. Gamla eller riktigt sjuka kommer prioriteras bort eftersom det saknas resurser. Särskilt problematisk blir det att upprätthålla intensivvården.
Han säger rakt ut att man inte klarar ett större utbrott av corona. Sverige har lägst vårdplatser i Europa. Italien har mer än dubbelt så många och där dör redan fem procent av smittade, påpekar han. Smittas tio procent i Stockholm kan 2.300 personer behöva intensivvård, men det finns bara 90 platser.
En annan läkare, vid Karolinska i Huddinge, som Expressen talat med varnar för att hela vårdsystemet kan behöva sänkas dramatiskt. Detta kommer leda till "mycket sämre vård och högre dödssiffror än vanligt", säger läkaren till tidningen.
Andreas Fischer är kritisk till att myndigheterna inte tidigare begränsade mötesfriheten och satte Italienresenärer i karantän. Han tycker överlag det svenska agerandet är konstigt. Prio ett måste vara att stoppa spridningen, påpekar han. Enligt honom är nu det mest troliga att halva den svenska befolkningen kommer få viruset, något andra forskare varnade för redan för ett par veckor sedan. Troligen kommer sjukvården inte kunna fungera, eftersom vårdplatserna inte finns.
– Jag har svårt att förstå att Sverige gör så annorlunda jämfört med andra länder. Någonting stämmer inte, för det här är ett konstigt agerande, säger Andreas Fischer till Expressen.
Owen Moore
Haha man skriver en dampig skit om att babbar tror att corona är judetricks och så skjuts hela tråden in i stormbögande.
Nicholas Campbell
Jacob Green
Men vad fan ska vi göra annars, inte som om jag har någon förmåga att förbättra saker.
Aiden Watson
svara på det här brevet annars får ni corona
Joseph Green
Hjälp!
Sebastian Robinson
Vad ska ni äta?
Caleb Watson
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kayden Gomez
bögig bil
Adrian Cox
>Enligt personal som Expressen pratat med
Och där slutade jag läsa.
Xavier Jenkins
FORTFARANDE FUCKING TACOS! DET BLIR SÅ NÄR MAN KÖPER 2KG NÖTKÖTT!
Christian Miller
>Vilka artiklar? Länka en.
Absolut; varsågod: nordfront.se
>Vem är författaren/författarna till dessa böcker?
Ingen aning, minns inte. Varför är det relevant? Vem är författaren/författarna till böcker som du menar bevisar att förintelsen faktiskt har ägt rum, trots total och fullständig avsaknad på fysisk bevis samt tyska dokument?
Anthony Hall
Jacob Turner
>Sverige har lägst vårdplatser i Europa. Italien har mer än dubbelt så många
kan någon förklara varför? Det går ju så bra ekonomiskt för Sverige plus att vi har hög skatt som ska finansiera vården
David Long
>länkar nmr
Joseph Moore
>beta efter (du)n
coronachan kommer ta dig
Caleb Harris
Nordfronts artikel om vanliga förintelemyter är också bra.
Ian Gomez
>nordfront
Så svenska universitet är partiska, men nordfront är inte det? Jag förstår nu att du är så inne i din stormreligion att inget kommer att slå ut dig ur den igen
>Varför är det relevant?
För att syna ditt påstående att det inte finns någon som tjänar på förintelseförkande
Kevin Hughes
Var är lögnen?
Jackson Evans
Liam Barnes
corona
Jonathan Taylor
>NMR som källa
mann1 det är inte kul längre
Landon Reyes
Varför det, Axel?
Oliver Anderson
>personal som Expressen pratat med
t. Pekka Sakkari - Professionell alkoholist som varje dag står utanför sjukhuset med en flaska kosken och anser sig ha stor insyn i hur sjukvården fungerar idag och hur detta kommer utveckla sig eftersom han pratar med alla som går förbi
Easton Jackson
>ja vi har minsann inte knullat Sveriges kommuner in i ett skuldberg som ingen kan lösa
Henry Parker
>Sverige har lägst vårdplatser i Europa. Italien har mer än dubbelt så många och där dör redan fem procent av smittade
Men Tegnell sa ju att vi har bättre förutsättningar än Italien?
Brandon Morris
När allt är över, tror ni Tegnell kommer få sparken?
Charles Ross
Stats Vandallogen slår till igen!
Hudson Evans
Sluta samböga Axel. Du är inte rolig.
Jeremiah Gonzalez
>svenska flagg pins
Är detta någon internationell grej numera? Har alla på sig sitt lands flagga om dom är ledande politiker?
Benjamin Wood
Sossefingrar skrev dessa brev
Leo Cook
>trots total och fullständig avsaknad på fysisk bevis samt tyska dokument?
ja undra varför det är borta
Owen Howard
>Fortfarande rövsmärtad över ett kommunistiskt hjärnspöke när en bokstavlig nazist förnekar förintelsen i tråden
lmfao
Ian Peterson
MEN STÄLL IN MIN SALSTENTA OM NU HÖGSKOLEPROVET STÄLLS IN FÖR FAN
Charles Ortiz
Han har redan en flyktväg bort
Kommer inte finnas någon regering kvar att sparka honom.
Camden Lopez
>Bernie blåst åt helvete i amerikattvalet
>Corona visade sig vara en grej trots allt
>glömt att dilatera och nu har min neovagina läkt igen
>alienerad på gymnasieskolan
>biancus förstör tråden med kapitalism och homofobi
fan... jävla trälberg
Luke Ross
DONALD TRUMP UTLYSER NATIONELLT NÖDLÄGE
Asher Williams
Ja
>Så svenska universitet är partiska, men nordfront är inte det?
Nordiska motståndsrörelsen är givetvis också partiska, åt sanningens håll.
Svenska universitet för tesen att en fullständigt påhittad historisk händelse för vilket det inte finns en endaste bit fysisk bevis för.
Att Nordiska Motståndsrörelsen är partiska sänker inte trovärdigheten i det jag skrev ovan.
>För att syna ditt påstående att det inte finns någon som tjänar på förintelseförkande
Det finns inte en endaste människa på planeten som blivit rik på att förneka den falska historiemyten "förintelsen". Eftersom folk som gör detta förföljs av alla västerländska stater till den grad att deras liv förvandlas till ett helvete.
Nordiska Motståndsrörelsen är inte källan, dom har skrivit artikeln och hänvisar till sina egna källor.
Carter Moore
Nej men kanske en ny position precis som Dan Eliasson.
>m-men naaaaazism
Gud så läskigt! Bäst att du sticker från den här hemska nazisttråden Axel.
Lucas Parker
Skicka in ett anonymt bombhot
Brody Cruz
nu är det härdsmälta hos psykfallet igen
Joshua Cook
När jag ser en dutubvideo som är 6-7 år gammal tänker jag alltid att det borde vara för gammalt för att vara i bra kvalitet, men 1080p har funnits på youtube i 10 år.
kommer ihåg när "HQ" introducerades och man för första gången såg den där "Where the Hell is Matt? 2008" i bra kvalla.
youtube.com
Hudson Gutierrez
Dina hjärnspöken är verkligen inte normala user.
Leo Peterson
Garanterar att jag har bättre källor än du.
Carson Peterson
Tror jag redan haft skiten. Haft en bökig förkylning i tre veckor som först nu börjat gå över.
Jordan Baker
Jag är Axel och har inte förnekat corona en sekund. Bokstavligen det mest effektiva vapnet mot kapitalismen på många år.
Grayson Gutierrez
>när en bokstavlig nazist förnekar förintelsen i tråden
VA?? h-hur vågar han?! det är hmf, rasism, TRANSFOBI!!
Isaac Powell
Han kommer omplaceras till en högre position med höjd lön precis som Eliasson efter han förstörde polismyndigheten
Austin Turner
och varför tror du jag bryr mig så mycket att du capslockar det i tråden? vi har nationellt nödläge här liam
Brody Scott
BIG JIGLY ANIME BITTIES BIG FAT ANIME BOOBIES BIG THICC ANIME BOOTY
Aaron Roberts
>neeej det är bara en förskylning, det är ingenting!
Aiden Morgan
>Nordiska motståndsrörelsen är givetvis också partiska, åt sanningens håll.
Jeremiah Green
detta
Aaron Lee
kys mudslime
Julian Wood
Ja absolut, för tredje riket är kapabel till att förstöra absolut all bevis som skulle kunna kopplas till förintelsen, 100% synkat och koordinerat som en högutvecklad maskincivilisation, på några dagar/veckor.
Ok grughjärna.
Noah Garcia
Edgren...
Eli Jenkins
han kommer bli kungahusets egna epidemiolog med miljoner i arvode
Easton Scott
Ja, för de säger saker som du tror på. Du är ganska ärlig med att du också partisk och inte intresserad i en faktiskt bevisföring.
>Svenska universitet för tesen att en fullständigt påhittad historisk händelse för vilket det inte finns en endaste bit fysisk bevis för.
Bevis?
>Det finns inte en endaste människa på planeten som blivit rik på att förneka den falska historiemyten "förintelsen". Eftersom folk som gör detta förföljs av alla västerländska stater till den grad att deras liv förvandlas till ett helvete.
Okej, men ge mig då namnet på författarna till böckerna du säger att du läser så får vi se deras årsinkomst.
Jackson Mitchell
åh fy faN AHAHAHAHAHAAHAHAHA
Jace Harris
Tack Kina.
Jayden Myers
not a muslim just appreciate ops pic of choice, il leave your thread now
Bentley Brown
www.youtube.com/watch?v=x7xVcsmO8rg
Jayden Rogers
kbry
Ayden Parker
>Where the Hell is Matt? 2008
fy fan, absolut vacker kino. Bästa biten är när han dansar med indierna, passar så perfekt till musiken.
Vacker video
Robert Edwards
cringe