/Norgetråden/

Corona-utgaven

Forrige:

Attached: Norgetråden corona.jpg (980x748, 263.13K)

Other urls found in this thread:

reddit.com/r/norge/comments/fg8v7e/cicero_etterlyste_debatt_i_nettavisen_nektet_selv/
reddit.com/r/norge/comments/eo47ra/til_dere_hvor_rasismen_står_sterkt_og_et_ønske_om/
nrk.no/norge/oslo-bors-stiger-etter-verste-borsfall-siden-finanskrisen-1.14936261
twitter.com/NSFWRedditGif

Jeg har lyst til å skaffe førerkort slik at jeg kan bruke sommeren på å kjøre opp norskekysten, er jo litt pinlig at jeg har sett så lite av Norge. Noen som har noen erfaringer med dette og hvor mye man trenger til bensin, bommer og hvor lett/vanskelig det er å finne et sted å parkere for natten?

Attached: 1571159221511.jpg (1080x1350, 265.21K)

reddit.com/r/norge/comments/fg8v7e/cicero_etterlyste_debatt_i_nettavisen_nektet_selv/

Fanatikerne på rnorge synes det er helt greit at klimaprofetene uteblir fra debatter fordi at de rett og slett vet bedre enn domme klimafårnektere.

Har meret meg flere sånne "Når er jeg norsk?" tråder på diverse forum. De fremstår for meg som helt konstruerte problemstillinger laget på vegne av en interesseorganisasjon for å fange opp "rasisme og problematiske holdninger".

Lurer på hvor mange plantede brukere det er rundt om.

reddit.com/r/norge/comments/eo47ra/til_dere_hvor_rasismen_står_sterkt_og_et_ønske_om/

Har aldri sett en tråd med så mange lange innlegg.

Morn gutta

Attached: MeSolvang.png (261x267, 124.53K)

Det må da være lov å kjøre i 170km/t gjennom Dunderlandsdalen? Vi sier det.

Innafor å henge seg?

Nå er det jo snart over uansett

>Forbruk av olje
Det kommer jo an på hvilken bil du kjører, noen er mer økonomiske enn andre.
>Bommer
Husk også på ferger!
Om du regner en 50-60 kroner pr. bom og 150ish pr. ferge, tror jeg ikke du tar med for lite.
>Parkering
Gjør du vel stort sett hvor det passer deg. Finner du en rasteplass langs veien kan du overnatte der, men maks et døgn.
Skal du inn til byene/bygdene, kan det hende du må betale litt for å parkere der.
Hvis du bruker Google Maps til å planlegge turen, får du en oversikt over hvilke veier som har bommer og hvor det er ferger.
Jeg vet ikke om det er akkurat det du har tenkt på, men om du leier en bil i f. eks. Oslo og kjører langs kysten med den, kan du bare sette den fra deg hos det nærmeste utleiekontoret når ferien begynner å gå mot slutten og fly hjem, heller enn å stresse med å måtte levere tilbake bilen. Så klart koster det litt, men da vet du jo også at du har en bil som funker helt kurant, og skulle det drite seg med den ordner selskapet ut og fikser deg en ny bil så du kan ture videre.

Mårn

Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en leiebil som helt fersk sjåfør. En venn av faren min har også tilbudt seg å selge en av hans biler for 10.000, men den var et vrak som ble fikset som hobby-prosjekt og jeg vil stå på helt bar bakke om den havarerer underveis. Tenkte i første omgang at jeg skulle låne pick-upen til pappa som jeg kan fylle med bøker, fiskeutstyr og alt annet jeg måtte ønske å ta med. Kan sove i den også om det regner eller om det er vanskelig å sette opp telt.

Ferger, bomveier, bensin, mat, kanskje noen fiskekort og eventuelt parkering, da kommer man vel raskt opp i 5000?

Lett å tukle det til hvis du ikke bor i en høyblokk.

Om du er NAUT kan du få honnørkort og 50% rabatt på bussen

Oljeprisen ned 30%. Bensinprisen ned 3%. Oljeprisen opp 10%, bensinprisene opp 20%.
Faen som jeg hater circle-k

På Lesdet skriver man lange stiler for å fremstå smart

Hvem lenge til Kårånaviruset er over og økonomien går tilbake på kurs så jeg kan le av alle som fikk panikk? Kan ikke være lenge til nå?

Attached: 1583506850379.jpg (640x605, 63K)

Bra å selge når børsen var på topp og så kjøpe når den er på bunn

Vi eksporterer olje, men vi importerer bensin, og når oljeprisen synker, synker også kroneverdien. Det gjør bensin dyrere.

>God håndhygiene er viktig. Vask hendene ofte og grundig med såpe og lunkent vann, spesielt hvis du har vært ute blant folk.
Hvemfor lunkent og ikke varmt vann?

Men hvorfor går prisen da opp med engang når oljeprisen går opp? Den bensinen som selges ble jo kjøpt før oljeprisen gikk opp.

Kontra kaldt vann.

Kan raskt kommentere at retningslinjer på sykehus påpeker at man IKKE skal vaske hendene hele tiden, for hyppig rens skal man alltid bruke anti-bac.

Hva om vi solgte oljen i dollar og så kjøpte bensinen med de dollarene vi nettopp fikk?

Fordi det er penger å tjene. Alle bensinleverandørene har garantert et nettverk av avtaler og klausuler for å sørge for at de sammen etablerer et monopol som holder prisene oppe og profitten høy.

Hold deg unna, jeg vil ikke ha kinamannsjuka!

Circke-K er den største drittstasjonen, derfor de bruker oljeprisen som argument for hvorfor de skrur opp prisene
Føkk Circle-K, Cancuks dra hjem alt var bedre da selskapet het Statoil og var norsk

Det gjør vi allerede, men pengene går til oljefondet og ikke rett i lomma på forbrukerne som kjøper bensinen i NOK.

Får man korona av å gå på butikken?

Fordi små norske hjerner godtar det. Nasjonaliser benksmarkedet, Norge er eneste oljelandet med dyr bensin

Det å møte "realistene" til debatt er å gi de falsk kredibilitet.

Fjern plattformen deres og fjern kildene til desinformasjon. Dette er ikke en likeverdig debatt, realistene er ikke "realister", de er vitenskapsfornektere.

Kjeks, hvorfor elsker rnorge alt statlige organer forteller dem

Prissamarbeid er ulåvli

oljefondet ja.... fondet dagens unge ikke vil få en krone fra fordi sprengere skal ha pensjonene sine. håper så mange sprengere som mulig får kung flu og dør av sykdommen

Svart arbeid er ulåvli også, det hindrer jo ikke tyrkerbutikkene i fra å stortrives.

du blir jo en sprenger etterhvert du også, om du ikke er på nauttrygd allerede

Om du legger sammen hele pensjonen til alle sprengerne fra de går av med pensjon til de oppnår forventet levealder utgjør det mer enn oljefondet er verd, men de får jo ikke hele pensjonen på én gang.

Går og driter gutta.

sprengere er de født i perioden 1946-1964, så nei kan ikke bli sprenger jeg

M-men vi koker kloden!! Vi må gå foran med et godt eksempel!!

derfor vi får håpe på at så mange sprengere som mulig får sykdommen og dør av den.

Hvorfor får utlendinger i Norge fritak fra moms når de driver butikk?

Du skjønner godt hva jeg mener din hjernedøde neger

Jeg konfronterte en gang noen som skulle fylle drivstoff med at prisene var 2 kr lavere på en annen stasjon like ved. Vedkommende svarte at de benyttet firmakortet sitt og begynte å fylle på tanken.

Tenk hvor mange utgifter skattebetalerne hadde spart hvis det skjedde

Alle får fritak for moms på de første 50 000 bedriften tjener. De har sikkert en familie på 12+ personer som starter butikken på nytt i rotasjon.

Det burde vært en aldersgrense på livet, altså at man ikke har lov til å bli eldre enn 40.

at man selv blir gammel ja, men vi kan aldri bli sprengere fordi sprengere er en spesifikk gruppe

Tenk hvis boligmarkedet kollapser, det hadde vært noe.

>konfronterte
Tør jeg spørre hvorfor du hang rundt bensinpumpene når du tydeligvis allerede hadde fylt tanken et annet sted?
Jeg tror ikke du er fult klar over hvor klin sprø den historien får deg til å høres ut.

Vil det ikke heller gå opp? Pengene mister verdi, folk vil sikre seg ved å investere i noe som ikke taper seg selv ved økonomisk krise, og da er det åpenbare svaret å kjøpe land.

Wiener for en tier kanskje?

Nei det er egne regler for utlendinger som gir de fritak de første 2 årene

blir kvalm, det at å eie bolig har blitt et investeringsobjekt får meg til å spy.
vi trenger en sosial boligbygging slik som de hadde i sverige på 60/70 tallet

Bensinstasjoner har for vane å annonsere prisene sine på store skilt. Jeg kjørte forbi en bensinstasjon og husket prisen til jeg ankom den andre stasjonen hvor prisen var 2 kr dyrere. Jeg fylte ikke drivstoff på noen av stasjonene.

>vi trenger en sosial boligbygging slik som de hadde i sverige på 60/70 tallet
Ja for Malmø og resten av fattig-blokk byene har vært veldig vellykkede.

Her på bygda fyller jeg bare på avgiftsfridiesel. Gjort det siden 2010 og enda ikke blitt tatt.

Det taper seg fort ved depopulering og når folk må selge fordi de ikke klarer å betjene lånet sitt, akkurat sånn som kan skje nå med dødsfall og nedleggelser

ja de ga svenske arbeidere muligheten til bolig, kun de siste årene mangfoldet har flyttet inn
erna sier at nordmenn trenger å få flere barn, sosial boligbygging er veien til dette. nordmenn vil gjerne eie egen bolig før de får barn

>kjører forbi en bensisnstasjon som er 15% dyrere en han nettopp passerte
>stopper ved den dyre stasjonen og går bort til pumpene
>fyller ikke bilen selv, bare står der og "konfronterer" fremmede

høres ut som noen fra norgetråden ja

Se ei rødtopp i hjemmekarantene, hvorfor reddet du henne ikke fra Corona, Brasilanon?

Attached: tTwtLcYBxUle72s6faCqeQEVtypaqI0zquhsnpM_N4jA.jpg (1600x900, 290.95K)

Tving de unge til å gifte seg ved fylte 20-25, da trenger du bare halvparten så mange boliger. Ikke bare løser det bolig-mangelen, det løser befolkningsveksten og innvandringsproblemet i samme slengen.

Jeg skulle et annet ærend der og vedkommende var nær meg. Det er ikke noe unaturlig å snakke med folk.

ja arrangert ekteskap er også en mulighet

Å fylle bensin er ikke bare bare, først må du finne prisene hos de ulike stasjonene og så må du regne ut Trumf og Coop bonus

nrk.no/norge/oslo-bors-stiger-etter-verste-borsfall-siden-finanskrisen-1.14936261

Da går vi opp igjen. Det vil SUSE!

Hvordan kjøpe bitmynt??

Det blir stadig flere mennesker men mengden brukbart areal forblir konstant. Den beste måten å sikre seg for fremtiden er å eie land.

>Det er ikke noe unaturlig å snakke med folk.
I Norge er det det.
Hva slags ærend var du ute på?

>Betyr på ingen måte at faren er over, sier sjefstrateg

Attached: 1583594902980.png (1321x820, 1012.79K)

hvis du vil spare penger så kjør motorsykkel og bo i telt. 125 kubikk er mer enn nok til å dure rundt i norge, så penger spart der og.

Helt vanlig å snakke med folk, kun drittautister som tror noe annet

Hva tror demses?

dette, snakker med folk konstant jeg inkludert på tbanen og bussen